tirsdag 5. mai 2009

En litt anderledes historie =)

Ånden i flasken

En mann gikk og sparket i småstein på en landevei i landet av melk og
honning.
Plutselig sparket han til ei flaske. Korken spratt av, og ut steg en ånd.
Denne ånden var ikke like raus som andre ånder på flasker, mannen skulle få
oppfylt ett ønske, kun ett.
Han tenkte seg lenge om, han hadde alltid hatt en drøm om å komme til
Hawaii, men ikke turde han å fly og ikke turde han ta båt.
* Jeg ønsker meg ei bru over til Hawaii, sa mannen.
* Vet du hvor langt det er herfra til Hawaii? Det er enormt langt, det
er sjø - du har ett ønske som er nesten umulig å innfri, sa ånden.
* Kan du ikke ønske noe enklere?
Mannen tenkte, og sa:
* Jeg har aldri forstått meg på kvinner, og fortsatte med høy røst:
* Jeg ønsker å forstå kvinnen.
Ånden brukte noe tid før svaret kom:
* Vil du ha to- eller firefelts vei på brua til Hawaii.

Ingen kommentarer: